Wednesday, March 11, 2009

blogspot.com atau blogpsot.com atau ...?

Baca apa yang saya nak beritahu ni. Korang tahu pasal web terkenal Blogspot.com? Mesti korang tahu kan. So apa alkisahnya sekarang ni?

Okey macam ni, cuba korang masuk mana url blogspot.com member dan kawan korang guna URL yang betul.. Contohnya URL blog penulis pada blogspot ni http://nikube.blogspot.com/ boleh masuk betul-betul ke blog dia ye tak? cuba korang tersilap taip url… contoh http://nikube.blogpsot.com/.
Ni contoh jer… cuba korang try sendiri guna URL blog kengkawan korang… test jangan tak test… korang akan masuk web macam ni kalau korang silap taip.. Tengok gambar kat bawah..



Kalau korang taip URL dengan betul-betul dia akan keluar blog yang kita nak masuk tu la… Contoh blog penulis yang http://nikube.blogspot.com….

Ni pulak, web yang bakal korang masuk kalau korang silap taip URL dia. Contohnya.. korang taip http://nikube.blogpsot.com. Korang akan masuk web ni.. sumer blogspot URL la.. http://namakorang.blogpsot.com mesti korang akan masuk web nih.. so taip betul-betul bila masuk tuh.. Korang tahu web apa yang bakal korang masuk kalau korang silap tertaip macam ni? korang bakal masuk web BIBLE……


 Okey setakat ini sahaja pendedahan dan tips hari ini.. Moga dengan post kali ini korang lebih berhati-hati la kan. Ingat tu.. jangan pandang sebelah mata jer..
sumber: www.nikubes.com


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 comments:

© Q-riuz (2008 – 2013)

Hak cipta terpelihara. Setiap artikel yang tersiar di Q-riuz dihasilkan untuk tujuan pendidikan dan bersifat non-komersil. Pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun alamat Q-riuz hendaklah disertakan bersama untuk memudahkan proses rujukan. Manakala untuk penerbitan semula dan berorientasikan komersil, setiap bahagian daripada artikel ini tidak boleh diterbitkan semula, disimpan untuk pengeluaran atau dipindahkan dalam bentuk lain, sama ada dengan cara bercetak, elektronik, mekanikal, fotokopi, rakaman dan sebagainya, tanpa izin Q-riuz terlebih dahulu.

"Curiosity Only Leads To One Thing...Knowledge"