Sunday, August 01, 2010

Photoshop CS5 For Dummies


Peter Bauer, "Photoshop CS5 For Dummies"
For Dummies | 2010 | ISBN: 0470610786 | 432 pages | File type: PDF | 29 mb
The bestselling guide to the leading image-editing software, fully updated
Information:

Previous editions of this For Dummies guide have sold more 650,000 copies. Richly illustrated in full color, this edition covers all the updates in the newest version of Photoshop, the gold standard for image-editing programs. Used by professional photographers, graphic designers, and Web designers as well as hobbyists, Photoshop has more than four million users worldwide.

* Photoshop is the image-editing software preferred by professional photographers and designers around the world; the latest version includes new functionality and enhanced tools
* Teaches all the basics for first-time users, including how to work with the menus, panels, tools, options, and essential shortcuts
* Covers how to fix red-eye, remove blemishes and wrinkles, remove people or objects from a photo, adjust brightness, improve color, add shadows and highlights, work with Camera Raw, decrease digital noise, create composite images, use channels and masks, optimize images for the Web, and much more

Photoshop CS5 For Dummies helps both amateur and professional Photoshop users take advantage of all the program has to offer.

Click here to download.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 comments:

  1. salam..out of topic but really important to share

    “Rahsiakan pertunangan dan iklankan (maklumkan) tentang perkahwinan”
    (Hadith riwayat Ahmad dari Abdullah bin Zubair Radhiyallahu ‘anhu, dan
    disahihkan oleh al-Albani di dalam Irwa’ al-Ghalil)

    ReplyDelete
  2. Afzainizam, ayat yang cantik tapi maaf, spam tetap spam. Sila promote blog anda ditempat yang sepatutnya. ~_~

    Anonymous, wasalam. Betul dan terima kasih atas perkongsian anda, tapi jangan disalahfahamkan hadis tersebut. Apa yang perlu dirahsiakan adalah majlis pertunangan, bukan status. Tidak salah untuk memberitahu kepada sahabat handai bahawa telah bertunang, kerana ianya untuk mengelakkan kekeliruan dan fitnah. Dan untuk saya secara peribadi, memang saya memberitahu kepada rakan-rakan di facebook bahawa saya TELAH bertunang, bukan AKAN, dan ianya bukan juga diwar-warkan secara besar-besaran. ~_~

    ReplyDelete
  3. salam..afiq..just nk tnye btul ke maksud hadis tentang tunang tu..dari mana ye....hanya majlis sahaja dirahsiakan..bukankah sama majlis pertunangan dan status bertunang?..mohon penjelasan

    ReplyDelete
  4. boleh rujuk

    http://al-fikrah.net/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=16766&postdays=0&postorder=asc&start=0

    dan

    http://al-fikrah.net/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=14257

    Hadis ini diriwayatkan Ahmad dari Abdullah bin Zubair Radhiyallahu ‘anhu. Tetapi didhaif kan oleh Al-Albani dan lain-lain.

    أسروا الخطبة وأَعْلِنُوا النِّكَاحَ

    أظهروا النكاح وأخفوا الخطبة


    "Zahirkan perkahwinan dan sembunyikan/rahsiakan pertunangan "


    "Hadith ini riwayat Ad Dailamiyy dalam Musnad Al Firdaus. Hadith ini dha'eef. Dha'eef kerana perawi bernama Umm 'Alqaamah adalah Majhuulah Al Haal. Silsilah no. 2494"

    1- Hadeeth suruhan sembunyikan pertunangan dhaeef.
    2- hadeeth suruhan iklankan nikah saheeh.

    Kesimpulan:
    1- kena sembunyikan pertunangan kerana sekiranya pertunangan ni tak jadi ianya tak mengaibkan pasangan tersebut untuk bertunang dengan orang lain.

    2- kena bagitahu tentang pertunangan agar tidak berlaku pertunangan atas pertunangan.

    Hasilnya kami pun sepakat yang mengatakan hadith sembunyikan pertunangan ni dhaif dan hadith suruhan iklankan nikah ni sahih.

    sedikit lagi penambahan dari al-Fikrah.net:
    adapun hadeeth ''rahsiakan pertunagan'' ia dhaeef.

    ia dhaif, tp fiqhnya mcm mana? di sini ulama' khilaf, plg kurang kpd 3 pendapat:

    1- fiqhnya sahih, dan pertunangan perlu sebaiknya di rahsiakan, sbbnya mcm yg enta sebutkn td lah. Fiqh sebegini bukan hanya bergantung dgn hadeeth ni semata, bahkan ia lebih kpd kedah fiqh , pertimbang mudharat VS maslahah. Hadeeth dhaif ni sokongan je pd fiqh.

    2- pertunangan tak perlu dirahsiakan sbb takut nanti jadi pertunangan atas pertunangan, hadeeth minta rahsia pertunagan tu pun dhaeef.

    3- kompromi antara dua pendapat: ia bergantung kpd situasi individu itu sendiri samada dia rasakan lebih baik rahsia pertunangan atau nk beritahu dia dh bertunang.

    ReplyDelete

© Q-riuz (2008 – 2013)

Hak cipta terpelihara. Setiap artikel yang tersiar di Q-riuz dihasilkan untuk tujuan pendidikan dan bersifat non-komersil. Pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun alamat Q-riuz hendaklah disertakan bersama untuk memudahkan proses rujukan. Manakala untuk penerbitan semula dan berorientasikan komersil, setiap bahagian daripada artikel ini tidak boleh diterbitkan semula, disimpan untuk pengeluaran atau dipindahkan dalam bentuk lain, sama ada dengan cara bercetak, elektronik, mekanikal, fotokopi, rakaman dan sebagainya, tanpa izin Q-riuz terlebih dahulu.

"Curiosity Only Leads To One Thing...Knowledge"