Wednesday, November 18, 2009

Quranic Law of Attraction


Apakah yang dimaksudkan dengan Quranic Law of Attraction? Bagaimana doa dapat menerlahkan kuasa tarikan luar biasa dalam mencapai kecemerlangan dalam kerjaya? Benarkah rasa syukur dapat melahirkan kuasa tarikan dalam menjemput kebahagiaan dalam hidup? Bukti solat adalah puncak dalam melahirkan kuasa tarikan secara optimum?

Law of Attraction mengajar kita mengenai kuasa minda.

Apa yang kita fikirkan hari ini menentukan apa yang akan terjadi pada masa hadapan. Jika kita mahukan masa hadapan yang cemerlang, kita perlu berfikir dan mencipta keinginan ke arah kecemerlangan itu.

Persoalannya, apakah kayu ukur bagi memastikan kuasa tarikan yang kita hasilkan tidak merentasi sempadan nilai? Apakah kayu ukur bagi memastikan tenaga daripada kuasa minda kita kekal dalam kerangka agama?

Jawapannya sudah pasti adalah Quran. Melalui Quran, kuasa tarikan yang terhasil diselarikan dengan petunjuk Tuhan. Fikiran dan tindakan kita juga dibentuk sesuai dengan kehendak Tuhan. Kesannya, terhasillah kuasa tarikan yang luar biasa. Namun, yang paling utama, kuasa tarikan itu menjamin kecemerlangan yang lebih holistik, kecemerlangan dunia dan akhirat.

Penulis: Rusdin S. Rauf
Penerbit: Imtiyaz PTS Millennia Sdn. Bhd.
Bil. mukasurat: 146
Harga: RM13.90 (sem. msia) RM15.90 (sabah/sarawak)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 comments:

  1. daa...buku baru...beli semalam kan?
    ya,cover macam buku The Secret

    ReplyDelete
  2. ada jumpa buku tajuk dia cuma "law of attraction"..mybe buku ni tak islamic..huhu

    ReplyDelete
  3. ada buku yang tajuk dia ala2 la.."law of attraction"

    ReplyDelete
  4. oh, buku ni cover dia memang macam buku The Secret. Pasal buku lain yang tajuk macam ni, tak pasti pula, tapi mungkin ada la kot ye.

    ReplyDelete

© Q-riuz (2008 – 2013)

Hak cipta terpelihara. Setiap artikel yang tersiar di Q-riuz dihasilkan untuk tujuan pendidikan dan bersifat non-komersil. Pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun alamat Q-riuz hendaklah disertakan bersama untuk memudahkan proses rujukan. Manakala untuk penerbitan semula dan berorientasikan komersil, setiap bahagian daripada artikel ini tidak boleh diterbitkan semula, disimpan untuk pengeluaran atau dipindahkan dalam bentuk lain, sama ada dengan cara bercetak, elektronik, mekanikal, fotokopi, rakaman dan sebagainya, tanpa izin Q-riuz terlebih dahulu.

"Curiosity Only Leads To One Thing...Knowledge"