Tuesday, October 13, 2009

Wo Ai Ni Allah


Bagaimana rasanya hidup dalam kehampaan jiwa, rohani dan sosial? Pada saat kita sedang mencari Tuhan, pada saat itu juga terasa Tuhan meninggalkan kita sendiri, sendiri dalam masyarakat yang memandang sepi.

Itu kisah yang diperjuangkan dalam novel ini, kisah seorang gadis cina ateis, yang tidak tahu ke mana hala hidupnya. Namun pada saat kecelaruan itu dia mengerti bahawa kecelaruannya itu bukan datang begitu sahaja, pasti ada yang menciptanya, dan pasti ada sebabnya. Dalam mencari punca kecelaruan itu, akhirnya dia bertemu apa itu Tuhan.

Wo Ai Ni, Allah...aku cinta Allah...tutur gadis itu pada saat dia mengerti siapa Tuhannya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 comments:

  1. salam
    sedey tau bc novel tu
    mmg best la.huhu..
    dpt jgk mmberi ksan pada kita..
    wajib BACA..

    ReplyDelete
  2. wasalam
    yeke
    x start baca pun lagi, baru beli je
    huhu, thanks

    ReplyDelete
  3. Dimana boleh beli buku ini ya?
    lihat kulit bukunya seperti menarik.

    ReplyDelete
  4. saya beli di kedai buku popular
    rasa takde masalah untuk jumpa di kedai2 buku biasa

    ReplyDelete

© Q-riuz (2008 – 2013)

Hak cipta terpelihara. Setiap artikel yang tersiar di Q-riuz dihasilkan untuk tujuan pendidikan dan bersifat non-komersil. Pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun alamat Q-riuz hendaklah disertakan bersama untuk memudahkan proses rujukan. Manakala untuk penerbitan semula dan berorientasikan komersil, setiap bahagian daripada artikel ini tidak boleh diterbitkan semula, disimpan untuk pengeluaran atau dipindahkan dalam bentuk lain, sama ada dengan cara bercetak, elektronik, mekanikal, fotokopi, rakaman dan sebagainya, tanpa izin Q-riuz terlebih dahulu.

"Curiosity Only Leads To One Thing...Knowledge"