Sunday, April 24, 2011

Sayangku



Bercinta di usia kemuncak kematangan testis dan ovari menghasilkan hormon testosteron dan estrogen dengan aktif adalah mengujakan. Adakah perkahwinan mengujakan?

Persoalan Kepada Wanita

Pernahkah anda terfikir anda bakal menjadi ‘ibu tunggal’ setelah berkahwin? Mempunyai suami. Tetapi merasakan diri seperti ‘ibu tunggal’. Tak kisahlah mandul mempunyai seorang, dua, tiga, empat atau lebih orang anak… sembilan mungkin? Bilangan bukanlah isunya. Isunya adalah tanggungjawab suami. Memikirkan dirinya mempunyai ‘kuasa veto’ di rumah.

baby


I Pay You A Cheque, Be My Maid
  
Hey ibunya, anak menangis, buatkan susu. Susu tumpah, maknye mopkan! Abang dahaga, buatkan kopi. Tugas mendidik anak-anak diserahkan 110% kepada sang ibu tunggal . Suami merasakan cukuplah sekadar mencari awek rezeki dan memberi makan kepada anak-anak. Begitu mudah kan? Lun ada hamster di rumah, bagi makan, dia beranak, bagi makan, dia beranak, bagi makan dan dia beranak lagi!!! Kehidupan hamster Lun boleh diumpamakan seperti situasi di atas, malahan hamster Lun jauh lebih baik kerana mereka bekerjasama seperti Wonderpets!
 wonder pets
Apa yang penting? KERJASAMA!!!

Apabila terhasilnya anak liar, anak rempit, anak jalanan, si ayah akan menunding jari tengah kepada si ibu. Kepada siapakah perlu dipersalahkan? Bukankah ini tanggungjawab bersama untuk mendidik dan membesarkan anak-anak? 

Hey hey akulah ayah, akulah ketua, akulah raja dan akulah segala-galanya buat keluarga . 

Pesanan kepada pembaca  :
Tugas mendidik, menternak, membiak, mendirikan sebuah keluarga bahagia terletak kepada tanggungjawab kedua-dua belah pihak. Suami dan isteri ibarat bulan dan matahari, kurangnya satu unsur, meranalah bumi yakni anak .
 mom
I love you

p/s : Entry ini merupakan pesanan buat diri Lun yang tidak sempurna .

__________________________________________________________
Marriage is a book of which the first chapter is written in poetry and the remaining chapters in prose. - Beverley Nichols
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 comments:

  1. woaaaa hebat^^ tp ayat testis n ovari tu xleh thn baca geli haha,,

    ReplyDelete
  2. hahaha...budak fizik (kerul) tulis bio...jadi la camtu

    ReplyDelete
  3. saper yg tulis entry ni..hahahahaha:D

    ReplyDelete
  4. ini kerul Lun yang tulis...haha

    ReplyDelete
  5. clap2x.. krol.. dah sampai seru dah.. *dah lama artikel ney kuar*

    ReplyDelete
  6. (buat2 tak paham apa Dhuha cakap)

    ReplyDelete
  7. ok da tukar gmbr pung

    ReplyDelete

© Q-riuz (2008 – 2013)

Hak cipta terpelihara. Setiap artikel yang tersiar di Q-riuz dihasilkan untuk tujuan pendidikan dan bersifat non-komersil. Pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun alamat Q-riuz hendaklah disertakan bersama untuk memudahkan proses rujukan. Manakala untuk penerbitan semula dan berorientasikan komersil, setiap bahagian daripada artikel ini tidak boleh diterbitkan semula, disimpan untuk pengeluaran atau dipindahkan dalam bentuk lain, sama ada dengan cara bercetak, elektronik, mekanikal, fotokopi, rakaman dan sebagainya, tanpa izin Q-riuz terlebih dahulu.

"Curiosity Only Leads To One Thing...Knowledge"