Monday, January 03, 2011

Let's Continue Our Life...Better


Andai ianya takdir, pasti saya telah berputus asa. Andai ianya rencana manusia, pasti saya sudah menghukum dan menghina si perencana. Andai ianya kifarah, pastinya saya redha. Andai ianya ketentuan untuk sesuatu yang lebih baik, pastinya saya akan lebih mengharap.

Tetapi rahsia Allah itu diluar jangkaan saya, kita.


Tahun 2010 mencatatkan diari kehidupan yang kosong, atau lebih tepat lagi, sia-sia. Bagaimana? Sepatutnya saya telah bergraduasi...kemudian mendapat kerjaya yang baik... dan jika tidak pun, sepatutnya saya telah menghabiskan satu semester tambahan pada hujung November...dan kemudian bekerja sementara menunggu graduasi...

Tetapi semua ini tidak berlaku, saya persalahkan diri sendiri untuk itu.

Kini saya meneruskan pengajian yang 'terlanjut' lagi untuk satu semester. Jika tidak bernasib baik, tidak mustahil akan 'terlanjut' lagi untuk satu semester (doa agar dijauhkan). Mohon dipermudahkan urusan saya.

Ah, tidak guna jatuh tersembam kemudian rasa bersalah. Bangun! Allah beri kita kaki untuk terus bangun dan berdiri!


 
"Ya Allah, elokkanlah agama kami kerana ia asas utama hidup kami, dan elokkanlah dunia kami kerana padanyalah tempat penghidupan kami. Elokkanlah akhirat kami yang mana padanya tempat kami kembali. Dan jadikanlah kehidupan ini untuk menambah setiap kebaikan yang ada di dunia. Dan jadikanlah kematian itu sebagai penamat untuk kami daripada sebarang kejahatan"

Amin ya rabbal al amin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 comments:

  1. ~semoga Allah permudahkan urusan...insyaAllah ada kebaikan di penghujungnya nanti~

    ReplyDelete

© Q-riuz (2008 – 2013)

Hak cipta terpelihara. Setiap artikel yang tersiar di Q-riuz dihasilkan untuk tujuan pendidikan dan bersifat non-komersil. Pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun alamat Q-riuz hendaklah disertakan bersama untuk memudahkan proses rujukan. Manakala untuk penerbitan semula dan berorientasikan komersil, setiap bahagian daripada artikel ini tidak boleh diterbitkan semula, disimpan untuk pengeluaran atau dipindahkan dalam bentuk lain, sama ada dengan cara bercetak, elektronik, mekanikal, fotokopi, rakaman dan sebagainya, tanpa izin Q-riuz terlebih dahulu.

"Curiosity Only Leads To One Thing...Knowledge"