Sunday, August 16, 2009

Muhasabah Ramadhan


Alhamdulillah, pujian ketidakterhinggaan hanya kepada-Nya, kerana hanya dengan limpah kurnia-Nya sajalah yang membolehkan diri ini menghirup nafas segar di alam ini. Dan hanya kerana-Nyalah diri ini dapat berjumpa semula dengan tetamu agung kita, yang hanya datang setahun sekali, jarang, tetapi penuh berkah dan kemuliaan.

Selamat datang wahai Ramadhan al-Mubaraq.

Saya rasa sudah lengkap segala aspek mengenai Ramadhan mulia ini saya nukilkan di blog pada setahun yang lepas, semasa blog ini masih lagi mentah. Namun mungkin ada sesetengah daripada pembaca yang terlepas atau tidak pernah membaca artikel-artikel saya setahun yang lepas. Maka dalam ruang ini, saya ingin membawa pembaca semua (yang masih belum) membaca artikel-artikel saya (dan juga yang dipetik daripada sumber-sumber lain). Moga dengan sedikit pembacaan yang ringkas ini dapat membuatkan kita bermuhasabah kembali bagaimana layaknya kita menyambut dan meraikan Ramadhan ini. Insyaallah.

Kekhususan dan Keistimewaan Bulan Ramadhan
Selamat Datang Tamu Agung
Khas Ramadhan: Apa Kata Anda? (Bahagian 1)
Andai Kau Tahu Ini Ramadhan Terakhir
Ganjaran Istimewa Untuk Mujahid Di Bulan Ramadhan
Khas Ramadhan: Apa Kata Anda? (Bahagian 2)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 comment:

  1. saya amat mengesyorkan untuk membaca 'Khas Ramadhan: Apa Kata Anda?'. skuad Q-riuz tidak dapat beraksi pada tahun ini kerana semuanya sibuk dengan komitmen masing-masing

    ReplyDelete

© Q-riuz (2008 – 2013)

Hak cipta terpelihara. Setiap artikel yang tersiar di Q-riuz dihasilkan untuk tujuan pendidikan dan bersifat non-komersil. Pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun alamat Q-riuz hendaklah disertakan bersama untuk memudahkan proses rujukan. Manakala untuk penerbitan semula dan berorientasikan komersil, setiap bahagian daripada artikel ini tidak boleh diterbitkan semula, disimpan untuk pengeluaran atau dipindahkan dalam bentuk lain, sama ada dengan cara bercetak, elektronik, mekanikal, fotokopi, rakaman dan sebagainya, tanpa izin Q-riuz terlebih dahulu.

"Curiosity Only Leads To One Thing...Knowledge"